Сладкият път към успеха в маркетинга с Жасмина Гевезиева

Сподели:

Жасмина Гевезиева е водещ лектор в курса на Finance Academy – “Маркетинг и реклама”. Тя има над 8 години опит в изграждане и управление на маркетингови стратегии. От 2020 година е CEO на Cardinal Bites – една от малкото иновации на хранителния пазар в България. Компанията става лидер в сегмента на протеиновите бонбони и се готви за бърза експанзия.

През 2019 г. успявате да осъществите мечтата на всеки клиент, а именно – да реализирате масивна медийна кампания за над 500 000 лв с нулев бюджет. Колко години опит в маркетинг сектора Ви отне, за да натрупате тези познания за бранша?

По това време имах 7 години опит с точност. Аз съм дете на втората вълна дигитални маркетолози и абсолютно целият ми опит към 2018 г. беше преминал в учене и работа в сферата на медиите, комуникациите и продажбите, с особен фокус дигитална реклама. Това, което се получи като вдъхновяваща кампания за “пълна промяна” и ”силата на духа и тялото” със социално значение – повишаване на познаваемостта за хранителните разстройства, се реализира благодарение на три фактора – дисциплина, storytelling с “wow” момент и ясно дефинирани послания и доза късмет. Благодарение на един репортаж от най-голямата медийна група се получиха две лавинообразни вълни (+ телевизионно предаване) от останалите медийни групи, валидацията и “раждането” на първия ми бизнес.

Вярвате ли, че маркетинг специалистите се учат на принципа “проба – грешка” или тайната е другаде?

Тайната е в доброто познаване на целевите потребители и техните нужди. Ако продуктът или услугата удовлетворява тези нужди и “говори” на езика на клиентите си, всичко останало се получава много лесно. Методът проба-грешка винаги присъства – аз го наричам “тестване”. Тествам с малки бюджети за кратко време в различни визии, копита или канали, докато видя кое сработва и “наливам” бюджет там, където видя, че сработва. Но преди да “тествам” винаги съм разписала подробна стратегия и съм си направила домашното. Маркетинг стратегията на “Кардинал Байтс” е 53 страници, например.

Вие сте красивото лице зад успешната марка “Кардинал Байтс” и каузата “Binge OFF”. Доколко е значима персонификацията на бранда днес? Смятате ли, че е възможно една компания да успее и без рекламно лице?

Абсолютно! Дори се опитвам умишлено да минимизирам присъствието си. Успешните марки работят сами, без да е необходимо да има лице зад бранда. Coca-Cola, Unilever, Nestlé нямат персонализация. Идеята зад това становище е, че ако утре “се откажа” от някой от бизнесите или се случи инцидент, марката ще страда. Втората причина е, че в началото компанията е проекция на основателя. Но компания с разписана 5-годишна визия ще се основава на работата на десетки служители. Един човек, с всичките му слабости, е потенциален риск за работата на група хора по изграждането на един бранд. С “Кардинал Байтс” залагаме на символиката на птичката Кардинал и общността. Вече работим и с лица-инфлуенсъри – Кардиналчета. Binge OFF я очаква съвсем друга съдба, с много по-технологична насоченост. В този проект тепърва ще се залага на бранда и лицето ми ще остане на много заден план.

Как се управлява рекламен бюджет от над 1 000 000 лв.? В такава ситуация следвате ли утвърдени практики, или изпробвате иновативни подходи? Колко души отговарят за подобни мащабни проекти?

Това е общияt бюджет, за който съм отговаряла, реализирайки дигиталните кампании в медията, в която работех за марки, като Coca-Cola, Billa, Audi и други. Работила съм за почти всички топ 10 големи рекламодатели в България, било като дигитален специалист или банер администратор. В такива дигитални проекти средно са заети около 4-5 до 10 души. Стандартните са акаунт, банер администратор, акаунт от медийната агенция, маркетолозите от съответната компания до продуценти и криейтив лица в по-големите проекти (например продуктово позициониране в бекстейджа на prime-time телевизионен формат).

Какво ще научим от курса Ви “Маркетинг и реклама” във Finance Academy? За кого е подходящ този курс?

Мисля да преведа курсистите в изграждането на бранд и продуктова стратегия от А до Я. От идеята и белия лист за компанията или продукта, до пазарна реализация. Ще покрием целия микс от 4 П-та (продукт, дистрибуция, цена, промоция), като преминем през ситуационен анализ, конкуренция, предимства на нашето предложение, позициониране, звучене, пазари…..до подходящи канали за комуникация и стратегии за оптимизация.

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *